.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رسیدگی به پرونده شوراهای سلمانشهر و ساری/صلح وسازش رشد یافت
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده شورای سابق شهر سلمانشهر و شهرداری ساری در دادگاه های مربوط در دست بررسی و رسیدگی است.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام محمد صادق اکبری پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سال قبل بیش از ۹۹۸ هزار و ۶۰ پرونده در محاکم قضائی استان تشکیل شد، افزود: ۹۹۳ هزار و ۳۰۷ فقره پرونده نیز رسیدگی و منتهی به صدور رأی و قرار شده است.

وی با اظهار اینکه همکاران در دستگاه قضائی با تلاش مجدانه تمام پرونده‌های وارده و تشکیل شده را رسیدگی کردند، افزود: علاوه براین از موجودی پرونده‌های مانده سال قبل نیز هزار و ۲۴۷ فقره را کاستند.

وی ادامه داد: از مجموع محکومیت‌های صادره برای اشخاص ۳۳.۵۴ درصد شامل جزای نقدی، ۲۰.۴۵ درصد مجازات حبس، ۱۵.۶۰ درصد مجازات شلاق، ۱۲.۹۸ درصد مجازات دیه بوده است.

حجت الاسلام اکبری استفاده از پابند الکترونیکی را از جمله اقدامات برای حبس زدایی دانست و گفت: برای حمایت از محکومان مالی و جرایم غیرعمد در سال قبل با حمایت ستاد دیه، ۵۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۲۸ هزار ریال از مردم و خیران برای آزادی زندانیان نیازمند جمع آوری شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: این مبلغ نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۰ درصدی داشته است و با حمایت خیران تعداد زیادی از زندانیان نیازمند مالی و جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای سیاست توسعه صلح و سازش در استان، در سال قبل میزان صلح وسازش به ۳۳ درصد رسید که این میزان در سال ۹۹ حدود ۲۲ درصد بوده است و تلاش می‌کنیم صلح وسازش در سال جاری بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: در سال قبل با تلاش کارکنان زندان‌ها، شورای حل اختلاف و غیره، برای برخی از محکومان قصاص، رضایت گرفته شد و هشت محکوم به قصاص با رضایت رهایی پیدا کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: ۱۲ باند جرایم خشن سال قبل در استان متلاشی شد و برای آنها مجازات‌های بازدارنده اعمال شده است.

وی درباره پرونده مربوط به شورای سابق سلمانشهر گفت: این پرونده با نصب قاضی ویژه و صدور ابلاغ از طرف رئیس قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گرفت و این پرونده در مرجع تجدید نظر در حال طرح و رسیدگی است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در منابع طبیعی غرب مازندران و صدور حکم مناسب گفت: این پرونده به دیوان عالی ارسال شد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره پرونده سابق شهرداری ساری گفت: به دلیل آنکه شهردار سمت کشوری گرفته بود باید پرونده در تهران رسیدگی می‌شد و پرونده دوم شورای شهر ساری به دلیل آنکه یکی از متهمان دارای سمت کشوری است، این پرونده نیز به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

وی با اشاره به بهره گیری از فناوری نو در فرایند دادرسی گفت: در سال قبل بیش از ۱۰۸ هزار گواهی مربوط به عدم سو پیشینه در استان صادر شده است.

حجت الاسلام اکبری با اظهار اینکه ۹۰ درصد پرونده‌های زندانیان به صورت مجازی و الکترونیکی بررسی می‌شود، گفت: ۱۰ درصد باقیمانده مربوط به قتل، پرونده‌های مهم است که به صورت حضوری برگزار می‌شود./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.